امروزه اکثر توسعه دهندگان سرور ماین کرفت برای بالا بردن سطح بازی و جذابیت بیشتر، از افزونه هایی استفاده می کنند.بعد از گذشت سال ها از انتشار API بوکیت، افزونه های زیادی در اختیار کاربران قرار گرفته است.این موضوع، نیازهای توسعه دهندگان عادی را برطرف میکند، اما در این میان افرادی علاقمند به برنامه نویسی تحت سرور ماین کرفت هستند.در پایان این دوره آموزشی، شما قادر به نوشتن افزونه دلخواه خود هستید.
پس اگر شما هم مشتاق یادگیری برنامه نویسی جاوا هستید تا پایان ما را همراهی کنید.
ساخت سرور:
قبل از شروع برنامه نویسی شما باید یک سرور ماین کرفت آفلاین جهت تست پروژه ها داشته باشید.
در این قسمت قصد داریم نحوه ی ساخت سرور ماینکرفت به صورت local host را آموزش دهیم.
مرحله اول:
ابتدا نسخه مورد نظر craftbukkit یا spigot را انتخاب و دانلود کنید.
سپس یک folder جدید ایجاد کنید و فایل jar دریافت شده را در محل مورد نظر قرار دهید.
سپس یک text document بسازید و متن زیر را بنویسید:
Java -Xmx1024M -jar filename.jar
PAUSE
توجه کنید که به جای filename، اسم دقیق فایل دریافت شده را وارد کنید.
سپس text document را با فرمت .bat یعنی به صورت Run.bat ذخیره کنید.
مرحله دوم:
فایل ذخیره شده Run.bat، برای راه اندازی سرور استفاده میشود.
پس این فایل را برای اولین بار اجرا کنید و منتظر بمانید تا نوشته زیر پدیدار شود.
.You need to agree to the EULAin order to run the server. Go to eula.txt for more info
بعد از متوقف شدن سرور، کنسول را ببندید و فایل eula.txt را باز کنید.
سپس عبارت eula=false را به eula=true تغییر دهید و فایل را ذخیره کنید.
مجددا Run.bat را اجرا کنید و منتظر بمانید تا نوشته Done در کنسول ظاهر شود.
ممکن است این فرایند از ۱۵ ثانیه تا چند دقیقه به طول انجامد.
مرحله سوم:
در پایان مرحله دوم، سرور در دسترس شما میباشد و میتوانید با آدرس localhost به سرور وارد شوید.
اما درصورتی که از نسخه کرک شدهی بازی استفاده میکنید یا مشتاق یادگیری تنظیمات اضافه هستید، مرحله سوم را به دقت بخوانید.
برای دسترسی به تنظیمات بیشتر سرور، فایل server.properties را به وسیلهی یک text editor باز کنید.
(میتوانید از notepad سیستم نیز استفاده کنید.)
با تغییر online-mode=true به online-mode=false و بارگذاری مجدد سرور، مشکل اتصال کاربران کرکی به سرور برطرف میشود.
view-distance=10، درواقع مشابه همان Render distance تنظیمات بازی میباشد.
spawn-monsters=true | generate-structures=true | spawn-animals=true در تولید ساختارها،حیوانات و زامبی ها در دنیای بازی نقش دارند.
max-players=20، بیشترین تعداد کاربرانی که میتوانند به سرور متصل شوند.
pvp=true، برای تنظیم حالت پی وی پی در بازی استفاده میشود.
difficulty=1، میزان سختی بازی را تنظیم میکند. (مشابه piece full , Hard و …)
white-list=false، با فعال کردن لیست سفید، تنها کاربرانی که در whitelist.json هستند میتوانند به سرور متصل شوند.
max-build-height=256، محدود کردن یا افزایش بیشترین ارتفاع در جهان بازی.
level-seed= ، مختصات ایجاد جهان، مشابه با جهان های افلاین.
server-port=25565، پورت اجرای سرور، درصورت تغییر، کاربران باید به صورت IP:newport وارد بازی شوند. مثلا: ۱۸۵.۲۳.۱۳.۵:۲۵۶۹۸
server-ip=، آی پی سرور.
op-permission-level=4، تغییر سطح دسترسی مدیران اصلی (اپراتور ها)
allow-nether=true، محدود کردن جهان nether.
level-name=world، اسم جهان ساخته شده در سرور.
allow-flight=false، فعال و غیر فعال کردن قابلیت پرواز در دنیای بازی.
motd=A Minecraft Server ، پیام روز برای کاربران است که میتوانید آن را به متن دلخواه خود تغییر دهید.
کد های رنگ:
§۰ | Black | u00A70 |
§۱ | Dark Blue | u00A71 |
§۲ | Dark Green | u00A72 |
§۳ | Dark Aqua | u00A73 |
§۴ | Dark Red | u00A74 |
§۵ | Dark Purple | u00A75 |
§۶ | Gold | u00A76 |
§۷ | Gray | u00A77 |
§۸ | Dark Gray | u00A78 |
§۹ | Blue | u00A79 |
§a | Green | u00A7a |
§b | Aqua | u00A7b |
§c | Red | u00A7c |
§d | Light Purple | u00A7d |
§e | Yellow | u00A7e |
§f | White | u00A7f |
§k | Obfuscated | u00A7k |
§l | Bold | u00A7l |
§m | u00A7m | |
§n | Underline | u00A7n |
§o | Italic | u00A7o |
§r | Reset | u00A7r |
n | Extra line | n |
کپی از این مطلب به هر دلیلی حرام بوده و پیگرد قانونی دارد!